نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی پاکستان

درباره ما

 

شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان (کاسپین) به عنوان یکی از مدرن ترین مراکز نمایشگاهی کشـور و تنها مرکز استانی در منطقه شمـالغرب کشور است که دارای مجوز برگـــزاری نمایشگاه های خارجی از سازمان توسعه تجارت می باشد و همچنین و اولین مرکز خصوصی صنعت نمایشگاهی ایران است که با برنامـه ریزی و هماهنگی های لازم توسط پرسنل با تجربه و پویا توانسته اقدام به برگزاری و مدیریت برخی رویداد های خاص در داخل و خارج از کشور نماید.

اهمیت برخی رویدادها خارجی و داخلی به لحاظ هماهنــگی های بین دستگاه های دولــتی و خصوصی سبب شده است در راسـتای سرعت بخشیدن به اهداف مورد نظر اقدام به مدیریت برگزاری نمایشگاه ها و حضـور در کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران نماید تا از این طریق کمک به توسعه صادرات غیرنفتی و افزایش رقابت پذیری و همچنین بستر سازی برای حضور گروهی از شرکت های توانمندی داخلی کشور در این اهداف صادراتی ایران کند.

نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کراچی با مـــجوز سازمان توسعه تجارت به شرکت دروازه تجارت طلایی شرق و با همکاری شرکت نمایشگاه های بین المللی استان زنجان در منطقه شمالغرب کشور و همچنین با حمایت اتاق بازرگانی، شرکت نمایشگاهی هفتواد، انجمن پلیمر و شرکت میلاد مبتکر شرق در دستور کار قرارگرفته است.

 

 

از آنجا که کراچی پایتخت تجاری پاکستان و پرجمعیــت ترین شهر این کشور است و بسیاری از صنایع صادرات گرای این کشور و نیز شرکت های بزرگ داخلی و خارجی در این شهر قرار داشته و فعالیت می کنند، برای حضـور اثرگذار شرکت های توانمندی تولیدی، صادراتی، خدماتی ایران در تجارت با پاکستان، ارتباط با این شهر به عنوان قلب تپنده اقتصاد پاکستان بسیار ضروری است. در این میان طبـق برنامه های ســازمان توســعه تجارت ایران جهت توسعه تجارت دو کشور و رسیدن تراز تجاری حداقل به 5 میلیارددلار در آینده نزدیک، این نمایشگــــــاه می تواند به عنوان ایجاد راه و بستر مناسب برای رسیدن به این هدف قلمداد شود چرا که به جز نمـــایش مواد اولیه و کالاها ی  ایرانی بنا به تحلیل بازارهای پاکستان، جلسـات از پیش برنامـــه ریزی شده تجـــاری، بررسی راهکارهای پولی و مالی و همچنین ابزارهای حمل و نقلی از دیگر ویژگی های ممتاز فرصت حضور در این رویداد می باشد.

 

 

گروه کالاهای نمایشگاه:

نفت،گاز، پتروشیمی                                                       لوازم و مصالح ساختمانی

صنعت آب و بــرق                                                       هولدینگ ها و شرکت های پیمانکار

شرکت های دانـش بنیان                                                حوزه سلامت

مواد غذایی وماشین آلات                                                حمل و نقل بین المللی ،ترانزیت و لجستیک

گردشگری و صنایع دستی                                               صنایع شـــیمیایی، لاستــیک و پلاســـتیک

 

پاکستان یک کشور در حال توسعه ، با اقتصاد نیمه صنعتی  می باشد. اقتصاد پاکستان هجدهمین اقتصاد بزرگ از نظر برابری قدرت خرید و سی و پنجمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی است. در سالیان اخیـر رشد بخشهای غیرکشاورزی، ساختار اقتصاد این کشور را تغییر داده‌ و مقادیر هنگفتی از سرمایه‌گذاری‌های خـارجی در صنایع متعددی به کار گرفته شده‌اند. با این حال سرانه بازار بورس این کشور، مخابرات، نرم‌افزار، خودرو، نساجی، سیمان، کود، فولاد و ساخت کشتی هستند. اما به طور کلی میتوان گفت که ارکان اقتصاد کشور پاکستان بر چهار رکن معدن، صنعت، کشاورزی و صید و دامپروری استوار است.

صنایع مهم کشور شامل ذوب آهن، فلزات، ابزار برقی، ماشین سازی، تراکتورسازی، صنایع شیمیایی، فرآورده های نفتی، سیمان سازی که غالب این صنایع مادر ملی شده است.

بیش از ۶۸ درصد مردم پاکستان در روســتاها به ســـر برده و اغلب به کشــــاورزی اشتغال دارند. از این روی، اقتصادکشور برکشاورزی استوار است. ۷۰درصد صادرات کشــور به محصولات و فرآورده هــای کشاورزی از جمله برنج ، میوه های گرمسیری و صیفی جات تعلق دارد.

 

طبق آمار بدست آمده طی سال های اخیر، کشور پاکستان از پیشرفت چشمگیری در زمینه دامداری و دامپـروری برخوردار بوده است .  در بخش دامپروری، بیشـــ«تر دام های پاکستان شــــامل گاومیش، گاو، بز، گوســـفند،

شتر و طیور می باشد که صادرات دام زنده از جایگاه مناسبی برخوردار است. همچنین میزان تولید کارخانه هـای شیر این کشور به ۱۳میلیون لیتر در روز بالغ می گردد و این در حالی است که ظرفیت میزان کل شیــــر تولیدی کشور ۴۰ میلیون لیتر در روز است. در بخش صید و صیادی نیز ، صنعت ماهیگیری ۵/۲درصد کل صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.

پاکستان که از سال ۱۹۹۴ به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمده ، از سال ۱۹۹۸ به طور اسـاسی تعرفه کالاهای ورودی را کاهش داد. دولت چهار گروه تعرفه شامل ۵، ۱۰، ۲۰ و ۲۵ درصد برای کالاهای مختلف در نظر گـــرفت. این میزان تعرفه، حتی کمتر از تعرفه های تعیین شده WTO است. از سایر پیمانهای جهانی و منطقـه ای تجاری پاکستان می توان به عضویت در اکو، D8، صندوق بین المللی پول،سازمان خوار و بار جهانی و آنکــــاد نام برد.

عمده اقلام وارداتی پاکستان از جهان و ایران شامل مواد اولیه، نفت و گاز و مشتقات پتروشیمی، ماشــین الات، مصالح ساختمانی، مواد غذایی ،مصنوعات پلاستیکی و غیره می باشد. این در حالی اســــت که غالــــب اقلام صادراتی به جهان و ایران شامل برنج، پارچه های کتان،نخ پنبه،لباس،لوازم و تجهــیزات پزشکی،صیـــفی جات، گوشت و غیره می باشد

پنج کشور برتر مقصد کالاهای صادراتی کشور پاکستان  در ســال 2021به ترتیب عبــــارتند از  آمـــریکا ، چین ،انگلستان ، آلمان ، امارات متحده عربی ، در حالیکه بیشترین واردات در همان سال به ترتیب از پنج کشور چین، امارات متحده عربی، سنگاپور، آمریکا، عربستان سعودی بوده است. این در حالی است که در همان سال جـایگاه ایران در صادرات به پاکستان رتبه 19 و بعد از کشورهای انگلستان، اوکراین و استرالیا بوده است.

پاکستان به عنوان یک کشور در حال توسعه با مسائل زیرساختی نیز مواجه است که می توان آنها را در حـــوزه های تامین برق ، آب شرب بهداشتی،توسعه زیرساختهای کلان شهری، شبکه حمل و نقل ، ســــاختمان سازی و غیره طبقه بندی کرد طبق گزارش بانک جهانی، دولت پاکستان از طریق سرمایه گذاری 2.4 میلـــیارد دلاری برای توسعه بزرگراه ها، صنعت برق و حمل و نقل در سال جاری، در تلاش است تا رتبه خود را در توسعه زیرساخت ها در منطقه بهبود بخشد. این سرمایه‌گذاری علاوه بر میلیاردهادلار پروژه هایی است که توسط بانک جهـانی، بانک توسعه آسیایی ، کشورهای شورای خلیج‌فارس، جایکا و کریدور اقتصادی چین-پاکستان در ســـراسر پاکستان در حال انجام است .

حوزه فناوری های هوشمند و رویکرد توســـعه نوآورانه نیز در سالیان اخیر از رشد قابل توجهی در این کشــــور برخوردار بوده است.

اتاق های بازرگانی /  تجار داخلی و خارجی / تولید کنندگان / ارایه دهندگان خدمات / شبکه توزیع کالا و صنایع / اتحادیه های تخصصی / انجمن های تولیدی و خدماتی / مـــدیران شرکت های خصوصی و دولتی / مدیران عامل شرکـــت های تولیدی و صاحبان صنایع / مدیران فروشـــگاه ها و مدیران کسب و کارهای فروش / ارایه دهندگان خدمات زنجیره تولید / کارشناسان و متخصصی کارگاه های تولیـدی و صنعتی / مدیران خط تولیدی و تامین کنندگان مواد اولیه واحدهای صنعتی / تشکل های وارداتی و واردکنندگان محصولات و خدمات و کالاهای مورد نیاز صنعتی، تجاری و خدماتی / تشکل ها و سازمان های دولتی و نهادهـای تصمیم ساز در توسعه تجارت ایران و پاکستان

جدول زمان‌بندی رویداد

ثبت نام

10 مهرماه 1401

تکمیل مدارک

15 مهرماه 1401

تحویل سالن

22 آذرماه 1401

به علت برخی تغییرات در ارایه خدمات و اقدام قطعی مشارکت کنندگان محترم در نمایشگاه ها اطلاعات تکمیلی پس از ثبت نام شرکت ها در نمایشگاه، ارسال خواهد شد.

 

باتوجه به برنامه زمانبندی ثبت نام مشارکت کنندگان در نمایشگاه، طرح مشارکت در فرصت های تبلیغـــاتی نمایشگاه پس از ثبت نام شرکت ها در نمایشگاه، ارسال خواهد شد.

 

 

 

خدمات نمایشگاهی و رفاهی

 

کراچی پاکستان دارای مراکز اقامتی متعدد و متفاوتی است با توجه به نیازهای مشتریان نمایشگاه هتل مورد تائید مشارکت کنندگان نمایشگاهی اعــلام می شوند.

 

 

به منظور تامین رفاه حال مشتریان نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران ستاد برگزاری پس از ثبت نام مشارکت کنندگان محترم آماده ارائه خدمات می باشد.

مشتریان و مشارکت کنندگان با توجه به حضور پیوسته و ارائه محصولات و کالاهای نمایشگاهی می توانند در صورت امکان جهت استفاده از خدمات پیمانکار باربری کالا که مورد تائید شـرکت نمایشگاه های بین المللــی استان زنجان است استفاده نمایند.

مشتریان و غرفه داران نمایشگاهی پس از ثبت نام در نمایشگاه جهت دریافت اطلاعات غرفه سازان مورد تایید ستاد برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران می توانند اقدام به مکاتبه و درخواست نمایند.

 

به منظور تامین رفاه حال مشتریان و غرفه داران محترم نمایشگاه اختصاصی ایران در کراچی پاکستان نسبت به اعلام شرایط دریافت اینترنت قبل از برگزاری نمایشگاه اقدام خواهد شد.

 

گالری تصاویر

ستاد برگزاری

شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان زنجــــــان(کاسـپین)

تلفـن : 33414001-024
فکس: 33411000-024

موبایل:

09127783043

09398614233

09364295052

مدیر پروژه : سرکار خانم محرمی

ارسال دعوتنامه الکترونیک

ویدیو و تیزرها